Самопідготовка «Учні в Космосі»
Мета: розвивати та вдосконалювати
вміння учнів самостійно працювати, формувати навички раціонально
використовувати час; закріпити і поглибити знання, отримані на уроці; сприяти
розвитку пізнавальної активності учнів; розвивати увагу, мислення, уяву,
обчислювальні навички, пам’ять; виховувати відповідальність, охайність,
працелюбність, самостійність; інтерес до професії космонавта.
Обладнання: підручники, картки з завданнями,
скорочені умови задач, ілюстрація ракети. Карта польоту, мультимедійна дошка,
значки зірочки.
Хід самопідготовки
І. Підготовча частина
1. Організаційний момент
(Створення
санітарно-гігієнічних умов для виконання домашнього завдання; приготування
робочих місць, підручників, зошитів; уточнення домашнього завдання)
2. Вступне слово вихователя
Дорогі, діти,
Самопідготовка в нас незвична,
Ми полинемо в світи.
Мандруватимем завзято
Разом, друзі. – я і ви.
На незвідані планети
В Космос корабель домчить всіх нас.
Всі готові до роботи?
То ж рушаймо, друзі, час!
Самопідготовка в нас незвична,
Ми полинемо в світи.
Мандруватимем завзято
Разом, друзі. – я і ви.
На незвідані планети
В Космос корабель домчить всіх нас.
Всі готові до роботи?
То ж рушаймо, друзі, час!
–
Любі діти, сьогодні ми помандруємо безмежними космічними просторами, пізнаємо
таємниці Всесвіту, сонця,зорів, планет. Отож, в добру путь!
3. Хвилинка-цікавинка від Всезнайка
§ Діти, а що таке Космос?
§ Наш всесвіт складається із зірок –
великих, малих. Яскравих і ледь помітних, різнокольорових, далеких і близьких.
Всі зірки утворюють скупчення – галактики.
§ Наша сонячна система знаходиться в
одній з таких галактик.
§ А вам відомо, що входить до нашої
сонячної системи? До неї входить сонце. До неї входять планети та
їхні супутники.
§ А скільки є планет? (8 планет: Меркурий, Венера,
Земля, Марс, Юпитер,Сатурн, Уран и Нептун)
§ А також є астероїди. Комети,
метеорити.
§ А на чому можна здійснити політ в
Космос? Так, на космічних ракетах.
§ А як називають людей. Які вирушають
у відкритий Космос на космічних кораблях?
§ А хто був першим космонавтом, що
здійснив політ? Це Юрій Гагарін. Він 12 квітня 1961 року полетів в
відкритий простір.
4.
Гра «Старт»
–
Ми сьогодні також будемо юними космонавтами. Рухатися ми також будемо на
ракеті.
–
Космонавти – люди відважні, спритні, витривалі, кмітливі. Щоб наша ракета
стартувала, почнемо відлік десятками від 100
100,90, 80, 70, 60, 50, 40, 40, 30, 20,10…Старт!
Нарешті наш зореліт
Відправляється в політ.
Всі готові? Молодці!
Пристебніть ремінці!
Відправляється в політ.
Всі готові? Молодці!
Пристебніть ремінці!
ІІ. Основа частина
1. Знайомство з картою польоту СЛАЙД
2
– На наших моніторах карта польоту.
1.
Планета
Цікавих задач.
2.
Планета
Цифрова.
3.
Планета
Геометрична.
4.
Планета
Ребусна.
5.
Планета
Графічна.
6.
Планета
Успіху.
2. Планета Цікавих задач
– Щоб
потрапити на цю планету, треба розв’язати цікаві задачі.
1.Два автомобілі СЛАЙД
3
Два
автомобілі їхали по шосейній дорозі і проїхали 120 км. Скільки кілометрів
проїхав кожний автомобіль? (120)
2. Одне яйце варять
протягом 4 хв. Тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин можна зварити 5
яєць? (За 4 хв.) СЛАЙД
4
– Погляньте на екран. Хто зможе записати відповідь на дошці? СЛАЙД 5
– Молодці, діти! Рушаємо далі просторами.
3. Планета Цифрова. СЛАЙД
6
ДЕТЕКТИВИ
ЗА РОБОТУ
Перед
тобою таблиця, яка містить числа від 1 до 25. Але в ній всього 16 чисел,
розташованих хаотично. Віднайди пропущені числа.
1
|
18
|
5
|
9
|
3
|
13
|
22
|
6
|
8
|
19
|
7
|
21
|
25
|
10
|
4
|
15
|
–
Мандруємо далі. Ой, лишенько, космічні пірати напали на цю планету. Щоб
врятувати мешканців планети, треба виконати домашнє завдання з математики.
–
Юні космонавти, відкриваємо наші бортові журнали (зошити) і записуємо 12 січня і домашня робота. Але давайте
повторимо правило під час письма.
Зошит свій я відкриваю
Навскоси його кладу.
Ручку правильно тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь.
Буду я писати гарно,
До роботи вже берусь.
Навскоси його кладу.
Ручку правильно тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь.
Буду я писати гарно,
До роботи вже берусь.
–
Діти пишемо № 463, 464
і самостійно розв’язуємо їх.
- Нагадайте мені, як ми будемо множити багатоцифрове
число на одноцифрове.
- Давайте переконаємося і розв’яжемо приклади.
На дошці є числа-відповіді до ваших
виразів у довільному порядку, тому проводимо самоперевірку.(675414, 801100, 3893,1044,2849,3893,1372)
Алгоритм множення (можна записати на дошці) СЛАЙД 7
1) Одноцифрове число
підписуємо під одиницями.
2) Починаємо множити
одиниці, потім десятки, сотні і т. д.
3) Записуємо результати
під тими самими розрядами, які множили.
4) Отримані десятки
додаємо до наступних добутків.
Алгоритм
розв’язання задачі СЛАЙД
8
1. На скільки дій задача?
2. Записуємо умову задачі.
а=4см5мм;
в=2см5мм
Р-?
3. Будуємо прямокутник зі сторонами
а=4см5мм, в=2см5мм.
4. Переводимо сантиметри в міліметри.
5. Обчислюємо периметр прямокутника за
формулою Р=(а+в)×2
6. Записуємо відповідь
4. Фізхвилинка СЛАЙД 9
–
Діти, кругом нашого корабля танцюють якісь об’єкти, лунає музика. Ми потрапили
на зоряне свято. Давайте також трохи відпочинемо.
5. Планета «Ребусна» (диван – два;
п’ята – п’ять; слон – число) СЛАЙД 10, 11
6. Планета «Геометрична» СЛАЙД 12
– Попрацюймо в парах. Порахуйте геометричні фігури.
7. Планета «Графічна» СЛАЙД 13
–
Мешканці цієї планети дуже люблять графічні диктанти, а ви? То ж давайте,
напишемо. Будьте уважні!
(Графічний
диктант – ракета)
ІІІ. Заключна частина
1. Планета Успіху
–
Ми потрапили на останню планету нашої мандрівки. Ви – молодці! Справилися з
усіма завданнями, були старанними. Охайними. Дружними, працьовитими. Наша
подорож закінчується і ми повертаємося в клас.
2.
Гра «Мікрофон»
А тепер я буду кореспондентом і візьму у вас інтерв’ю.
§ Куди ми сьогодні мандрували?
§ Яке завдання було найважче?
§ Яке найлегше?
§ Що цікавого ви дізналися на
самопідготовці?
§ Що входить до нашої галактики?
§ Скільки є планет?
§ Хто такі космонавти?
§ На чому літають космонавти
§ Щоб більше дізнатися про Космос.
Прочитайте в енциклопедії або подивіться в інтернет.
Всі ви, діти, молодці!
Гарно працювали!
І задачі розв’язали,
вирази написали.
На незвіданих планетах
В Космосі бували.
Нашу подорож вже час кінчати
Треба йти відпочивати!
Гарно працювали!
І задачі розв’язали,
вирази написали.
На незвіданих планетах
В Космосі бували.
Нашу подорож вже час кінчати
Треба йти відпочивати!
Комментариев нет:
Отправить комментарий