четверг, 22 марта 2018 г.


Самопідготовка «Учні в Космосі»
Мета: розвивати та вдосконалювати вміння учнів самостійно працювати, формувати навички раціонально використовувати час; закріпити і поглибити знання, отримані на уроці; сприяти розвитку пізнавальної активності учнів; розвивати увагу, мислення, уяву, обчислювальні навички, пам’ять; виховувати відповідальність, охайність, працелюбність, самостійність; інтерес до професії космонавта.
Обладнання: підручники, картки з завданнями, скорочені умови задач, ілюстрація ракети. Карта польоту, мультимедійна дошка, значки зірочки.
Хід самопідготовки
І. Підготовча частина 
1. Організаційний момент 
(Створення санітарно-гігієнічних умов для виконання домашнього завдання; приготування робочих місць, підручників, зошитів; уточнення домашнього завдання)
2. Вступне слово вихователя 
Дорогі, діти,
Самопідготовка в нас незвична,
Ми полинемо в світи.
Мандруватимем завзято
Разом, друзі. – я і ви.
На незвідані планети
В Космос корабель домчить всіх нас.
Всі готові до роботи?
То ж рушаймо, друзі, час!
– Любі діти, сьогодні ми помандруємо безмежними космічними просторами, пізнаємо таємниці Всесвіту, сонця,зорів, планет. Отож, в добру путь!
3. Хвилинка-цікавинка  від  Всезнайка 
§  Діти, а що таке Космос?
§  Наш всесвіт складається із зірок – великих, малих. Яскравих і ледь помітних, різнокольорових, далеких і близьких. Всі зірки утворюють скупчення – галактики.
§  Наша сонячна система знаходиться в одній з таких галактик.
§  А вам відомо, що входить до нашої сонячної системи? До неї входить сонце. До неї входять планети та їхні супутники.
§  А скільки є планет? (8 планет: МеркурийВенера, Земля, Марс, Юпитер,Сатурн, Уран и Нептун)
§  А також є астероїди. Комети, метеорити.
§  А на чому можна здійснити політ в Космос? Так, на космічних ракетах.
§  А як називають людей. Які вирушають у відкритий Космос на космічних кораблях?
§  А хто був першим космонавтом, що здійснив політ? Це Юрій Гагарін. Він 12 квітня 1961 року полетів в відкритий простір.
4. Гра «Старт» 
– Ми сьогодні також будемо юними космонавтами. Рухатися ми також будемо на ракеті.
– Космонавти – люди відважні, спритні, витривалі, кмітливі. Щоб наша ракета стартувала, почнемо відлік десятками від 100
100,90, 80, 70, 60, 50, 40, 40, 30, 20,10…Старт!
Нарешті наш зореліт
Відправляється в політ.
Всі готові? Молодці!
Пристебніть ремінці!
ІІ. Основа частина 
1. Знайомство з картою польоту        СЛАЙД  2
– На наших моніторах карта польоту.
1.     Планета Цікавих задач.
2.     Планета Цифрова.
3.     Планета Геометрична.
4.     Планета Ребусна.
5.     Планета Графічна.
6.     Планета Успіху.
2. Планета Цікавих задач
 Щоб потрапити на цю планету, треба розв’язати цікаві задачі.

1.Два автомобілі                                     СЛАЙД 3

Два автомобілі їхали по шосейній дорозі і проїхали 120 км. Скільки кілометрів проїхав кожний автомобіль? (120)

2. Одне яйце варять протягом 4 хв. Тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин можна зварити 5

яєць?    (За 4 хв.)                                               СЛАЙД 4

– Погляньте на екран. Хто зможе записати відповідь на дошці? СЛАЙД 5
– Молодці, діти! Рушаємо далі просторами.
3. Планета Цифрова.                                                        СЛАЙД 6
ДЕТЕКТИВИ ЗА РОБОТУ
Перед тобою таблиця, яка містить числа від 1 до 25. Але в ній всього 16 чисел, розташованих хаотично. Віднайди пропущені числа.
1
18
5
9
3
13
22
6
8
19
7
21
25
10
4
15

– Мандруємо далі. Ой, лишенько, космічні пірати напали на цю планету. Щоб врятувати мешканців планети, треба виконати домашнє завдання з математики.
– Юні космонавти, відкриваємо наші бортові журнали (зошити) і записуємо 12 січня і домашня робота. Але давайте повторимо правило під час письма.
Зошит свій я відкриваю
Навскоси його кладу.
Ручку правильно тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь.
Буду я писати гарно,
До роботи вже берусь.
– Діти пишемо  № 463, 464  і самостійно розв’язуємо їх.
- Нагадайте мені, як ми будемо множити багатоцифрове число на одноцифрове.
- Давайте переконаємося і розв’яжемо приклади.
 На дошці є числа-відповіді до ваших  виразів у довільному порядку, тому проводимо самоперевірку.(675414, 801100, 3893,1044,2849,3893,1372)
Алгоритм множення (можна записати на дошці)                   СЛАЙД 7
1) Одноцифрове число підписуємо під одиницями.
2) Починаємо множити одиниці, потім десятки, сотні і т. д.
3) Записуємо результати під тими самими розрядами, які множили.
4) Отримані десятки додаємо до наступних добутків.
Алгоритм розв’язання задачі                                           СЛАЙД 8
1.     На скільки дій задача?
2.     Записуємо умову задачі.
а=4см5мм; в=2см5мм
Р-?
3.     Будуємо прямокутник зі сторонами а=4см5мм, в=2см5мм.
4.     Переводимо сантиметри в міліметри.
5.     Обчислюємо периметр прямокутника за формулою Р=(а+в)×2
6.     Записуємо відповідь
4. Фізхвилинка                                        СЛАЙД 9
– Діти, кругом нашого корабля танцюють якісь об’єкти, лунає музика. Ми потрапили на зоряне свято. Давайте також трохи відпочинемо.
5. Планета «Ребусна» (диван – два; п’ята – п’ять; слон – число) СЛАЙД 10, 11


6. Планета «Геометрична»                 СЛАЙД 12
– Попрацюймо в парах. Порахуйте геометричні фігури.
7. Планета «Графічна»                         СЛАЙД 13
– Мешканці цієї планети дуже люблять графічні диктанти, а ви? То ж давайте, напишемо. Будьте уважні!

(Графічний диктант – ракета

ІІІ. Заключна частина 
1. Планета Успіху 
– Ми потрапили на останню планету нашої мандрівки. Ви – молодці! Справилися з усіма завданнями, були старанними. Охайними. Дружними, працьовитими. Наша подорож закінчується і ми повертаємося в клас.
2. Гра «Мікрофон» 
А тепер я буду кореспондентом і візьму у вас інтерв’ю.
§  Куди ми сьогодні мандрували?
§  Яке завдання було найважче?
§  Яке найлегше?
§  Що цікавого ви дізналися на самопідготовці?
§  Що входить до нашої галактики?
§  Скільки є планет?
§  Хто такі космонавти?
§  На чому літають космонавти
§  Щоб більше дізнатися про Космос. Прочитайте в енциклопедії або подивіться в інтернет.
Всі ви, діти, молодці!
Гарно працювали!
І задачі розв’язали,
вирази написали.
На незвіданих планетах
В Космосі бували.
Нашу подорож вже час кінчати
Треба йти відпочивати!






Комментариев нет:

Отправить комментарий