четверг, 22 марта 2018 г.


Самопідготовка з предмету «Я у світі» з теми «Людські чесноти»        
Мета: закріпити сутність понять дружелюбності, милосердя, поступливості, наполегливості, відповідальності; вчити наводити приклади поведінки, де виявляються ці чес­ноти; розвивати критичне мислення,  пам’ять,  вміння зв'язно висловлюватися, виховувати повагу,  співчуття,  людяність до тих,  хто обділений долею.
Хід самопідготовки
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1.Створення санітарно-гігієнічних умов для виконання домашніх завдань.  Перевірка готовності школярів до виконання домашніх завдань.
2.Налаштування на заняття.
В цьому класі друзі всі:                     (три хлопки)
Я і ти, і ми, і ви.                                  ( три хлопки)
Добрий день, тому, хто зліва.            (поворот наліво)
Добрий день, тому, хто справа.         ( поворот направо)
Ми – одна сім’я.          (розвести руки в сторони, показати на всіх)
В цьому класі друзі всі:                     (три притопи ногами)
Я і ти, і ми, і ви.                                  ( три притопи ногами)
Посміхнись, тому, хто зліва.            (посміхнутися сусідові зліва)
Посміхнись, тому, хто справа.         ( посміхнутися сусідові справа)
Ми – одна сім’я.                                  (розвести руки в сторони, показати на всіх)
В цьому класі друзі всі:                     (три хлопки)
Я і ти, і ми, і ви.                                  (три хлопки)
Любі гості, вчителі,                            ( повернутися до гостей уроку, вчителів)
Вас вітаєм щиро всі.
Ми – одна сім’я
3. Повідомлення теми і мети уроку самопідготовки
Девіз уроку: «Навчатись, пізнавати, міркувати і доброю людиною ставати»          Слайд 2
Діти, сьогодні на самопідготовці ми з вами готуємось до уроку з предмету «Я у світі».
А яка тема, ви взнаєте, виконавши вправу «Пильне око»
4.Вправа «Пильне око»Слайд 3
Треба закреслити цифри і обвести букви
1234Л587Ю788Д55551С9876Ь235К947І7
765Ч934Е56С123Н941О246Т1357И88
Людські чесноти
Це тема нашого уроку.
II. Корекційно-розвивальний етап. Проведення вправ, націлених на розвиток пізнавальних процесів та інтелекту.
1.     Розгадай кросворд. Слайд 4 - 5
Вибери риси характеру, які ти вважаєш гідними для гарної людини: Скромний, гордий, людяний, вимогливий, веселий, сміливий, працьовитий, добрий, лінивий, вдячний, бездушний, чесний, брехливий, лагідний, злий, щедрий, ледачий.

с
м
і
л
и
в
и
й

ч
е
с
н
и
й

д
о
б
р
и
й

п
р
а
ц
ь
о
в
и
т
и
й

щ
е
д
р
и
й


Я хочу подарувати вам урок на якому ми будемо думати і розмірковувати, слухати та чути, дивитися та бачити. А помічниками на уроці стануть ваші люблячи дитячі серця, бо ми будемо шукати відповіді на важливі життєві питання.(Вихователь роздає учням вирізане  з паперу серце).
А наприкінці уроку ваші маленькі серця змусять радісно битися велике  добре серце нашого класу.
III. Самостійний етап.
Д/з: с.55 -58.Слайд 6
1.     Робота за підручником (с. 55-58).Казка «Що значить правильно жити?»
(Читання казки учнями ланцюжком: вчитель, учні. Останні 2 абзаци читають мовчки)
2.     Опрацювання казки. Виконання завдань на с. 57.
А) Хто з героїв казки, жив правильно?
Б) знайди поміж названих нижче рис характеру людські чесноти: Слайд 7
Мужність, відповідальність, скромність, дружелюбність, подільчивість, заздрість, милосердя, хитрощі, привітність, поступливість, тактовність, лінощі, брехливість, наполегливість.
3.     Самостійне читання оповідання Костянтина Ушинського «Добросовісний дикун» та відповідіна запитання на с. 58.
А) Які почуття не давали спати індіанцеві?
Б) Як про нього можна ще сказати: хороший, совісний, чесний, дружелюбний? Чому?
4. Фізкультхвилинка «Дружби добрий знак»Слайд 8
1.     Аналізситуацій
Ситуація 1Слайд 9
Хлопчик Дмитровідчинивдвері у під’їзд, пропустив дівчинку Наталку, взяв у неї портфель. Почали підніматисясходинками: попереду Наталка, за нею Дмитро. Коли їхпобачиласусідка, то сказала: «Якийвихованийхлопчик! Буде справжнімчоловіком».
Чому в сусідкисклалосятакевраження?
Ситуація2             Слайд 10
Уяви, щооднокласник без дозволу взяв твоїолівці. Розкажи, як тивчиниш: поскаржишсявчителеві, кричатимеш на однокласника, плакатимеш, мовчкизаберешолівці, ввічливопопросишповернутичипочнешпогрожувати?
Ситуація З           Слайд 11  
Повертаючисьвзимкузішколи, ми з подругою побачили на річцібагатодітей. Річка замерзла. Біляберегівлідбувтовщим, по ньомувсі ходили. А ми з Оленоюзабіглидалі — і провалилися. Я перша вибралася з води і простягнула руку Олені. Але витягтиїї не змогла — важко. Думала: хто-небудьізхлопцівпоспішить на допомогу. Але вони спокійно стояли неподалік, деякінавітьпідсміювалися. НарештіОленувитягчоловік, що проходив неподалік.  Дайте оцінкудіямхлопців.
2.     Гра «Добре — погано»    Слайд 12
Додайте слово: «добре» чи «погано».
Бути уважним — це...
Ображати менших — це...
Допомагати іншій людині — це...
Дарувати квіти — це...
Дражнити товаришів — це...
Займатися спортом — це…
Знущатися з тварин – це…
Ніколи не ображати дівчаток – це…
Шанувати батьків – це…
3.     Повчання Великого князя       Слайд 13
В історії України був славний князь київський Володимир Мономах, який зробив багато великих і добрих справ. Він залишив «Повчання дітям», у якому навчає поважати старших, оберігати слабких та працювати на користь своєї держави. Прислухайся і ти, друже, до порад мудрої людини.
«Пам’ятайте, мудрих слід слухати, старшим коритися, з рівними і молодими дружити. Не лютувати словом, не ганьбити нікого в розмові, не сміятися багато...
Старших шануйте, як батька, а молодих, як братів...
Не минайте ніколи людини, не привітавши її, і добре слово їй мовте...
Що вмієте, того не забувайте, а чого не вмієте, того навчайтесь, як батько мій, (великий князь Ярослав Мудрий), дома сидячи, знав п’ять мов, через те й честь йому була в інших країнах. Добро Своєю рукою сіючи, не лінуйтесь ні на що хороше, і хай не застане вас сонце в постелі».
Які якості людини князь Володимир уважав найголовнішими? Яких правил спілкування слід дотримувати? Поясніть, як ви розумієте останнє речення.
4. Вправа «Продовж речення»    Слайд 14
Протягом багатьох століть у людства склалися свої принципи і закони життя, моральні цінності. Склалися правила, як людина повинна жити поряд з іншими людьми, щоб усім було добре. Пригадаємо ці золоті правила:
Чого сам собі не зичиш, того й іншому……..( не бажай).
Чини з іншими так, як  ти бажаєш щоб………( чинили з тобою).
Не роби іншому того, чого не хочеш, щоб …….(зробили тобі).
Як називають людину, яка дотримує правил доброї поведінки?
Які якості повинна мати така людина?
5.Творча вправа «Квітка якостей»Слайд 15
Зафарбуй позитивні риси характеру людини зеленим  кольором, негативні — червоним. Яка людина  ти?  Чесно  напиши.
V. Заключний етап. Підведення підсумків.
1. Вправа « Серце доброти»        Слайд 16
Пригадайте, яку добру справу ви зробили нещодавно і напишіть на сердечку та подаруйте свої добрі справи нашому класному серцю.
Дякую вам за роботу. На останок хочу подарувати вам такі слова:
Слайд 17
Добрим бути так не просто.
Добро не залежить від зросту.
Добро виростає із серця,
Його не збереш у відерце.
Так потрібно добрим бути,
Одне одного в біді, щоб не забути.
І земля закрутиться скоріше,
Коли будемо з тобою ми добріше.


Комментариев нет:

Отправить комментарий