"Спеціальні
служби порятунку"
(ознайомлення та роз'яснення правил виклику служб порятунку)
Мета: познайомити учнів з поняттями "небезпека",
"надзвичайна ситуація", "рятувальник", "цивільна
оборона"; пояснити учням їх дії під час
надзвичайних
ситуацій та як викликати рятувальні служби; розвивати
логічне
мислення, образну уяву; виховувати дисциплінованість, відповідальність за свої
дії, організованість.
Обладнання: ілюстрації, мультфільм
«Фокс і Трот спішать на допомогу. Пожежа»,, роздаткові картки, олівці
Давайте привітаємось,
Давайте посміхнемося,
Давайте в очі глянемо,
І нам тепліше стане.
Раз рука,два рука,
Раз плече, два плече.
Голова вліво, вправо подивилась,
Посміхнулась, привіталась
Вихователь Світ, що нас
оточує, цікавий і чудовий, але на жаль, він приховує чимало небезпек. Що ж таке
небезпека?
СЛАЙД 2 Небезпека – це явища, процеси, об’єкти, які здатні за
певних умов завдавати шкоди здоров’ю людини як відразу, так і в майбутньому,
тобто викликати небажані наслідки.
Є в світі різна
небезпека:
Пожежі, повені і селі.
Цунамі, шквали мчать здалека
І катастрофи не веселі.
Є землетруси і вулкани,
Ще й оповзні у горах різні.
І смерчі, й бурі, й урагани -
Всі явища природні грізні
Роботи є у нас багато,
Ще більше знань потрібно мати.
Природу рідну захищати,
Тоді Земля нам буде - мати!
Пожежі, повені і селі.
Цунамі, шквали мчать здалека
І катастрофи не веселі.
Є землетруси і вулкани,
Ще й оповзні у горах різні.
І смерчі, й бурі, й урагани -
Всі явища природні грізні
Роботи є у нас багато,
Ще більше знань потрібно мати.
Природу рідну захищати,
Тоді Земля нам буде - мати!
Слайд 3 Надзвичайна ситуація — це порушення нормальних умов життя і
діяльності людей, спричинене аварією, стихійним лихом тощо, яке може призвести до загибелі
людей та значних матеріальних втрат.
Аварія - ценебезпечнаподія
техногенного характеру, що створює загрозу для життя і
здоров'я людини, призводить до руйнування будівель, споруд, обладнання і
транспортних засобів, завдає шкоди довкіллю.
Цивільна оборона – це складова частина загальнодержавних соціальних та
оборонних заходів, які проводять у мирний та воєнний час для захисту населення та
народного господарства від наслідків аварій, катастроф, стихійних явищ та сучасних заходів ураження
Для допомоги населенню,
яке потрапило у небезпеку, існують особливі формування
людей, оснащені технікою.
Вони працюють як у мирний, так і у воєнний час. До таких формувань належать
рятувальні служби
на воді, у горах; служба швидкої допомоги; служба
надзвичайних ситуацій;
пожежна охорона;
газова служба тощо.
- Пригадайте рятувальні машини,
з якими ми часто зустрічаємося в
житті. (Швидка допомога, служба газу, поліція, пожежна машина )- показую ці машини на мультимедійні. СЛАЙД
4
- За якими номерами ми можемо їх викликати
по телефону? (101 – пожежна машина, 102 – поліція, 103 – швидка допомога, 104 – газоваслужба ) – прикріпити картки з номерами під машинами.
Робота на
картках
(Надписати номери аварійних служб і розмалювати машини)
Мультфільм «Фокс і Трот
спішать на допомогу»
Вихователь -Діти, а хто нам допоможе, якщо трапиться якась надзвичайна
ситуація? (відповіді дітей)
Правильно, рятувальник.
-Діти, а чи знаєте ви, що це за людина? (відповіді дітей)
Так давайте ближче познайомимося з ним.
Рятувальник– той, хто спеціально займається рятуванням або за певних умов виявляє намір це зробити.
СЛАЙД 5 Перегляд
відеофрагменту "Рятувальник"
Запитання:
1. Діти, хто такий рятувальник? (відповіді дітей)
2. А правда, що рятувальники дуже сміливі люди? (відповіді дітей)
Я пропоную випробувати себе в ролі рятувальника. Тому
зараз ми з вами поділимося на дві команди. Першу команду пропоную назвати – «Пожежники»,
а другу - «Вогнегасники». Ну, до
старту всі готові?
(Діти розподіляються на команди і стають на старт)
Вчитель : Зараз я загадаю вам загадки, а ви їх відгадайте.
Загадки:
Без рук, без ніг, на гору повзе? (дим)
Шипить, злиться, води боїться?
(вогонь)
Червоний
гість дерево їсть. (Вогонь)
Хоч сам і маленький дуже, бійся його юний друже. (сірник)
При пожежі не дрімай, нас скоріше викликай (пожежники)
В
домі червона корова почала ревти, по даху чорне теля стало бігти.(Вогонь та дим)
Ведуча: Діти, а зараз я пропоную вам згадати правила поведінки
під час пожежі:
Якщо ви побачили невеличкий вогонь, то перш за все треба…..(огородити
цей вогонь, щоб він не поширився далі)
І.Ось вам перше завдання яке називається: «Огороди вогонь».
У кожного члена команди є по одній кеглі. По одному діти
підбігають до вогнища і ставлять навколо нього свою кеглю. Переможе команда,
яка швидше впорається.
Ведуча: Діти не можна вогонь загасити, якщо нам води не
наносити. Тому беріть відра і швидше несіть воду.
ІІ. Гра – естафета
«Швидше загаси вогонь»
У капітанів команд
по 1 дитячому відру в руці. За сигналом кожен з учасників підбігає до вогню і
«виливає воду» повертаються до команди , передають відро наступному і гравцю, а
самі стають в кінець колони. Перемагає команда ,яка швидше впорається.
Ведуча: А якщо вогонь уже добре розгорівся і ми самі впоратися не
зможемо, тоді ми…..(телефонуємо на номер 101 і сповіщаємо про пожежу)
Що ми повинні точно і чітко назвати? (домашню адресу)
Ведуча: Діти, коли пожежа розгорілася і в кімнаті багато диму,як
треба діяти далі? (Треба намочити серветку і дихати через вологу серветку, потім присісти
і намагатися рухатися до виходу, якщо це можливо)
ІV. «Вибратися із
задимленого приміщення».
Діти стають навприсядки, затуляють рот і ніс серветкою і
так,навприсядки, по черзі рухаються « із
осередка пожежі»
Вихователь Діти, коли вам загрожує якась небезпека, то що потрібно
зробити? (відповіді дітей).
Так, вірно,
покликати на допомогу, тому давайте з вами зробимо таку вправу.
Дидактична
вправа «Куди ми зателефонували?»
Загадую дітям вірші – загадки, а діти відповідають, в
яку службу ми зателефонували. Вірші – загадки
демонструються на екрані мультимедійки. СЛАЙД 6
Служби порятунку
Щоб життя уберегти
Забиття, поріз,
заноза,
Від реальної біди,
травма,
будь-яка загроза
полум'я помітив,
дим - для здоров'я дітвори
-
подзвони
на 101
набираємо 103
Громадян охороняти
Газ палає
й вибухає,
і порушників шукати
- Кожен хай
запам'ятає:
це міліції права,
газом
чути і зквартири
що за
номером 102 подзвони
на 104
Діти, ми з вами зателефонували до певної служби. А що ми
повинні повідомити? Давайте для цього зіграємо в гру: "Викликаємо
служби".
«Рольова гра"Викликаємо служби"».
Діти по черзі називають свою домашню адресу.
Розігрування телефонних розмов,
пов’язаних із викликом аварійних служб.
Наприклад:
- Алло, пожежна служба слухає! Повідомте, що трапилось
Наприклад:
- Алло, пожежна служба слухає! Повідомте, що трапилось
- Я, Макеєв Микита.
У нас сталася пожежа.
За адресою: в. Херсонська, будинок 186, кв. 75, на другому поверсі, код дверей
– 147.
- Виклик прийнятий.
Ти удома
сам?
- Так.
- Якщо можеш вийти,
вийди в під’їзд. Не хвилюйся, машина вже виїжджає.
- Дякую.
- Дякую.
Підсумок
Бесіда
1. Що таке надзвичайна ситуація?
2. Назвіть служби
порятунку.
3. На які номери ви будете телефонувати, якщо вам буде
загрожувати якась небезпека.
4. Хто нам допомогає в біді? СЛАЙД 7 Перегляд
соціального ролика
Вихователь
СЛАЙД 8 Лиха діти стережіться,
та при цьому – не губіться.
Бо життя
у нас одне, іншого не буде,
Хай же сонечко яснее ніжно
вас голубить.
Хай всміхаються
до вас і трава, і квіти,
А тепер у добрий час, любі друзі,
діти!
Комментариев нет:
Отправить комментарий