четверг, 22 марта 2018 г.


"Спеціальні служби порятунку"
(ознайомлення та роз'яснення правил  виклику служб порятунку)
Мета: познайомити учнів з поняттями "небезпека", "надзвичайна ситуація", "рятувальник", "цивільна оборона"; пояснити учням їх дії під час
надзвичайних ситуацій та як викликати рятувальні служби; розвивати
логічне мислення, образну уяву; виховувати дисциплінованість, відповідальність за свої дії, організованість.
Обладнання: ілюстрації, мультфільм «Фокс і Трот спішать на допомогу. Пожежа»,, роздаткові картки, олівці
Давайте привітаємось,
Давайте посміхнемося,
Давайте в очі глянемо,
І нам тепліше стане.
Раз рука,два рука,
Раз плече, два плече.
Голова вліво, вправо подивилась,
Посміхнулась, привіталась
Вихователь Світ, що нас оточує, цікавий і чудовий, але на жаль, він приховує чимало небезпек. Що ж таке небезпека?
СЛАЙД 2 Небезпекаце явища, процеси, об’єкти, які здатні за певних умов завдавати шкоди здоров’ю людини як відразу, так і в майбутньому, тобто викликати     небажані наслідки.
Є в світі різна небезпека:
Пожежі, повені і селі.
Цунамі, шквали мчать здалека
І катастрофи
не веселі.
Є землетруси і вулкани,
Ще й оповзні у горах різні.
І смерчі, й бурі, й урагани -
Всі
явища природні грізні
Роботи є у нас багато,
Ще
більше знань потрібно мати.
Природу рідну
захищати,
Тоді Земля нам буде - мати!
Слайд 3 Надзвичайна ситуаціяце порушення нормальних умов життя і діяльності людей, спричинене аварією,  стихійним лихом тощо, яке може призвести до загибелі людей та значних матеріальних втрат.
Аварія - ценебезпечнаподія техногенного характеру, що створює загрозу для життя і здоров'я людини, призводить до руйнування будівель, споруд, обладнання і транспортних засобів, завдає шкоди довкіллю.
Цивільна оборона – це складова частина загальнодержавних соціальних та оборонних заходів, які проводять у мирний та воєнний час для  захисту населення  та  народного господарства від наслідків  аварій, катастроф, стихійних  явищ та сучасних заходів  ураження
Для допомоги населенню, яке потрапило у небезпеку, існують особливі формування людей, оснащені технікою. Вони працюють як у мирний, так і у воєнний час. До таких формувань належать рятувальні служби на воді, у горах; служба швидкої допомоги; служба надзвичайних ситуацій; пожежна охорона; газова служба тощо.
- Пригадайте рятувальні машини, з якими ми  часто зустрічаємося в житті. (Швидка допомога, служба газу, поліція, пожежна машина )- показую ці машини на мультимедійні. СЛАЙД 4
 - За якими номерами ми можемо їх викликати по телефону?  (101 – пожежна машина, 102 – поліція, 103 – швидка допомога, 104 – газоваслужба ) – прикріпити картки з номерами під машинами.
Робота на картках
(Надписати номери аварійних служб  і розмалювати  машини)
Мультфільм  «Фокс і Трот спішать на допомогу»
Вихователь іти, а хто нам допоможе, якщо трапиться якась надзвичайна ситуація? (відповіді дітей)
Правильно, рятувальник.
-Діти, а чи знаєте ви, що це за людина? (відповіді дітей)
Так давайте ближче познайомимося з ним.
Рятувальниктой, хто спеціально займається рятуванням або за певних умов  виявляє намір це зробити. 
СЛАЙД 5 Перегляд відеофрагменту "Рятувальник"
Запитання:
1. Діти, хто такий рятувальник? (відповіді дітей)
2. А правда, що рятувальники дуже сміливі люди? (відповіді дітей)
Я пропоную випробувати себе в ролі рятувальника. Тому зараз ми з вами поділимося на дві команди. Першу  команду пропоную назвати  «Пожежники», а другу -  «Вогнегасники».   Ну, до старту всі готові?
(Діти розподіляються на команди і стають на старт)
Вчитель : Зараз я загадаю вам загадки, а ви їх відгадайте.
Загадки:
Без рук, без ніг, на гору повзе?  (дим)
Шипить, злиться, води боїться?  (вогонь)
Червоний гість дерево їсть. (Вогонь)
Хоч сам і маленький дуже, бійся його юний друже.   (сірник)
При пожежі не дрімай, нас скоріше викликай   (пожежники)
В домі червона корова почала ревти, по даху чорне теля стало бігти.(Вогонь та  дим)
Ведуча: Діти, а зараз я пропоную вам згадати правила поведінки під час пожежі:
Якщо ви побачили невеличкий вогонь, то перш за все треба…..(огородити цей вогонь, щоб він не поширився далі)
І.Ось вам перше завдання яке називається: «Огороди вогонь».
У кожного члена команди є по одній кеглі. По одному діти підбігають до вогнища і ставлять навколо нього свою кеглю. Переможе команда, яка швидше впорається.
Ведуча: Діти не можна вогонь загасити, якщо нам води не наносити. Тому беріть відра і швидше несіть воду.
ІІ. Гра – естафета «Швидше загаси вогонь»
У капітанів  команд по 1 дитячому відру в руці. За сигналом кожен з учасників підбігає до вогню і «виливає воду» повертаються до команди , передають відро наступному і гравцю, а самі стають в кінець колони. Перемагає команда ,яка швидше впорається.
Ведуча: А якщо вогонь уже добре розгорівся і ми самі впоратися не зможемо, тоді ми…..(телефонуємо на номер 101 і сповіщаємо про пожежу)
Що ми повинні точно і чітко назвати? (домашню адресу)
Ведуча: Діти, коли пожежа розгорілася і в кімнаті багато диму,як треба діяти далі? (Треба намочити серветку і дихати через вологу серветку, потім присісти і намагатися рухатися до виходу, якщо це можливо)
ІV. «Вибратися із задимленого приміщення».
Діти стають навприсядки, затуляють рот і ніс серветкою і так,навприсядки, по черзі  рухаються « із осередка пожежі»
Вихователь  Діти, коли вам загрожує якась небезпека, то що потрібно зробити? (відповіді дітей).
Так, вірно,  покликати на допомогу, тому давайте з вами зробимо таку вправу.
Дидактична вправа «Куди ми зателефонували?»
 Загадую дітям вірші – загадки,  а діти відповідають, в яку службу ми зателефонували. Вірші – загадки демонструються на екрані мультимедійки. СЛАЙД 6
Служби порятунку
Щоб життя уберегти                                Забиття, поріз, заноза,
Від реальної біди,                                      травма, будь-яка загроза
полум'я помітив, дим -                                для здоров'я дітвори -
подзвони на 101                                        набираємо 103

Громадян охороняти                                  Газ палає й вибухає,
і порушників шукати -                             Кожен хай запам'ятає:
це міліції права,                                          газом чути і зквартири
що за номером 102                                    подзвони на 104
Діти, ми з вами зателефонували до певної служби. А що ми повинні повідомити? Давайте для цього зіграємо в гру: "Викликаємо служби".
 «Рольова гра"Викликаємо служби"».
Діти по черзі називають свою домашню адресу.
Розігрування телефонних розмов, пов’язаних із викликом аварійних служб.
Наприклад:
- Алло, пожежна служба слухає!
 Повідомте, що трапилось
- Я, Макеєв Микита. У нас сталася пожежа. За адресою: в. Херсонська, будинок 186, кв. 75, на другому поверсі, код дверей – 147.
- Виклик прийнятий. Ти удома сам?
- Так.
- Якщо можеш вийти, вийди в під’їзд. Не хвилюйся, машина вже виїжджає.
- Дякую.
Підсумок
Бесіда
1. Що таке надзвичайна ситуація?
2.  Назвіть служби порятунку.
3. На які номери ви будете телефонувати, якщо вам буде загрожувати якась небезпека.
4. Хто нам допомогає в біді? СЛАЙД 7 Перегляд соціального ролика
Вихователь
СЛАЙД 8 Лиха діти стережіться, та при цьому – не губіться.
Бо життя у нас одне,  іншого не буде,
Хай же сонечко яснее ніжно вас голубить.
Хай всміхаються до вас і трава, і квіти,
 А тепер у добрий час, любі друзі, діти!


Комментариев нет:

Отправить комментарий