четверг, 22 марта 2018 г.

Тема: Свято Стрітення Господнє
Мета
: Розширювати знання учнів про особливість святкування за народним календарем свят в Україні, розвивати пізнавальні інтереси учнів, сприяти відродженню звичаїв та обрядів нашого народу.
Обладнання: Кросворд, листочки для кожного учня на яких записані прикмети, ілюстрації до свята.
Форма проведення: Бесіда з елементами розповіді

Хід заняття
1. Організація класу до заняття.
Щиросердно привітаєм в цьому класі нас усіх.
В парах гарно покружляєм,
Не шкодуєм ніг своїх.
Три плескання, три притопи,
Присідання і підскок.
Посміхнулись, привітались
І почнемо наш урок.
2. Розкриття теми заняття
2.1 Створення проблемної ситуації

Почнемо, діти, заняття із загадки.
Аж тріщить мороз, лютує.
Сніжна віхола танцює.
А ставок у лід закутий.
Що за місяць, діти?.. 
          (Лютий)
— Як ви гадаєте, чому називається так цей місяць?
(Відповідь учнів).
Ще лютує зима хуртовинами, ще стоять морози і лежать сніги, а у повітрі вже пахне весною. Здається, що зима хоче надолужити прогаяний час, а тому й лютує; але дарма, бо вже йде не до Різдва, а до Великодня.
У народі кажуть: як лютий не лютуй, а на весну брови не хмур.
Щоб дізнатися, про яке свято будемо говорити на занятті, потрібно виконати завдання.
На малюнку лютий переплутав ниточки, на одному кінці цифра, на іншому буква.
Якщо правильно визначити, якій цифрі відповідає буква, і розставити їх по порядку, то прочитаєте назву свята.

Так, це заняття присвячене святу Стрітення.
— А коли відзначають це свято?
(Відповіді учнів).

2.2 Оголошення теми і мети заняття
2.2.1 Розповідь вчителя

На зламі між зимою і ранньою весною ми святкуємо день Стрітення. Що означає це слово?
(Відповіді учнів).
За давньою легендою, це - зустріч з Ісусом Христом.
Хто ж і коли зустрів народжене немовля, котрому, як повелів Бог, дали ім'я Ісус? 
(Відео)
А сталося це через 40 днів після народження Ісуса, якого Матір Божа понесла у храм, де виголошували молитву. Там до неї підійшов дуже старенький праведник Симеон. Дуже йому було напророчено, що він не помре, поки на власні очі не побачить Спасителя. І саме 15 лютого цей день настав: «Нині відпускаєш раба твого, Владико, з миром, бо очі мої побачили спасіння Твоє, яке ти уготовив перед лицем всіх людей...».
У пам'ять про зустріч праведного Симеона з Ісусом Христом Церква встановила свято Стрітення. У цей день у церквах освячували свічки та воду, і вони вважалися цілющими, були сімейними, оберігали, захищали людей від грому, лиха та хвороб. 
І ви зможете побажати те, чого вам найбільше хочеться.
Ой, громниця-свічечко! Святая водичечко!
 Від біди оберігай наш майбутній урожай!
 Дай здоров’я нам усім та достатку в кожен дім!
 Свічко-свічечко гори, на діточок укажи!
 В щасті – долі щоб жили і здоров’я берегли!
(Вчитель запалює стрітенську свічку, а діти, передаючи один одному, проголошують побажання). 
З давніх-давен у народі Стрітення — це зустріч. А між ким — скажете ви. Для цього серед літер знайдіть і прочитайте слова.

ФЯЛПОРЗИМАЇЯЩИХЛІТОКИЯС

ВедучийТак і сперечаються Зима з Літом. Якщо до вечора стане тепліше - Літо перемогло, а якщо холодніше — Зима. Отже далі буде правити Весна!!!

3.1 Розгадування та записування зашифрованих прикмет
Раніше люди вірили в прикмети. Тому уважно спостерігали за природою, її погодою.
(Діти розв'язують завдання на листочках, записують та читають прикмети).

Як від га
 жди ньої ни що бу піз вес ли  
Якщо відлига жди пізньої весни

5 сонця 3 і  1якщо 6 буде 2 мороз 4 немає 7 рання 8 весна 
Якщо мороз і немає сонця буде рання весна
як
то
ль
то
по
ки
су
го
ко
хе
що
же
рот
й
кі
бу
,
лі
-
ру
1
11
5
13
18
6
15
19
7
16
2
20
8
17
9
3
10
12
14
4

Якщо бурульки короткі, то літо – сухе й погоже.

Діти пригадують, яка погода сьогодні погода на Стрітення і, зіставляючи з прикметами, з'ясовують, якою буде весна.
«Але як би зима вже там не хвицалась, а як літо посміхнеться, то сонце засяє, вітер повіє і земля проснеться!» — каже народна приказка.
Напередодні свята жінки випікали печиво у вигляді пташок — «жайворонків». Бо вони одні з перших на початку березня прилітають з вирію.
Люди вірили, що жайворонки несуть на своїх крилах золоті ключі, якими зиму замикають і відмикають літо.
(Слухання співу жайворонків).
Отже, діти брали печиво, йшли на вулицю і промовляли веснянки.
(Вчитель роздає дітям печиво-жайворонки).
3.2 Конкурс на краще виконання веснянки
Пригадайте які ви знаєте веснянки, вони пригадують і групами виконують різні веснянки. — Тож давайте сьогодні з'їмо по «жайворонку» і допоможемо весні збороти зиму.

4. Перевірка учнями знань, засвоєних протягом уроку
4.1 Розгадування кросворду 







С
И
М
Е
О
Н





Л
Ю
Т
И
Й






З
У
С
Т
Р
І
Ч








С
В
І
Ч
К
И







Л
І
Т
О










П
Е
Ч
И
В
О

Ж
А
Й
В
О
Р
О
Н
К
И







П
І
З
Н
Я







Р
А
Н
Н
Я













С












Т












Р












І












Т












Е












Н












Н












Я






Запитання
1. Як звали праведника, який чекав зустрічі з Ісусом Христом? (Симеон)
2. У якому місяці відзначають свято Стрітення? (Лютий)
3. Що означає Стрітення? (Зустріч)
4. Що освячують у цей день у церквах? (Свічки)
5. З ким сперечається при зустрічі Зима? (Літо)
6. Що випікали напередодні свята? (Печиво)
7. У вигляді яких пташок випікали печиво? (Жайворонки)
8. Якщо відлига на Стрітення, то якою буде весна? (Пізня)
9. Якщо мороз і немає сонця, то якою буде весна? (Рання)
5. Підсумок заняття
5.1 Заключне слово вчителя

- Про що ми сьогодні говорили на уроці?
- Що вам запам’яталося? 
- Зробіть висновок
5.2 Відзначення найактивніших.
5.3 Прощання з класом
 
Всі ви, діти, молодці,
Гарно працювали!
Але дзвоник пролунав.
Він мені і вам сказав,
Що урок вже час кінчати,
Треба йти відпочивати.

Я дякую вам за увагу та співпрацю до побачення.








Комментариев нет:

Отправить комментарий